Jól jelzi szerepét, hogy ma messze a világ vezető online hirdetési csatornája. Ezeknél a hirdetéseknél kattintás után fizet az ügyfél, vagyis csak akkor kell fizetni, ha a látogatónak annyira érdekes a hirdetés, hogy rá is kattint, a megjelenésekért külön nem kell fizetni.
A kattintási összeg (CPC) két dologtól függ:
Minőségi mutatót az adwords az alapján határozza meg, hogy mennyire releváns a hirdetés, a weboldal, a kulcsszó a hirdetést megtekintő személy számára. Mivel ez meghatározza a kattintásonkénti költséget, így könnyen megeshet, hogy egy jól beállított adwords kampány jóval olcsóbban kapja meg az első pozíciót, mint más versenytársa. Ezért lehet igaz az, hogy a szakértő jóval olcsóbbá tudja tenni a Google Adwords hirdetési költséget, mint ha nem hozzáértőként a felajánlott Adwords robotot bízzuk meg ezzel.