kérjen ajánlatot

Érdekességek

Webáruházak térnyerése

Lassan már Magyarországon is teljesen természetessé válik az online vásárlás, annak ellenére, hogy néhány éve még sok kérdés és viszonylag nagy bizalmatlanság övezte ezt a lehetőséget. A statisztikák szerint 2009-ben ugrásszerűen megnőtt az online elköltött forintok nagyságrendje és ez a tendencia azóta is tart, sőt! Az eNET becslései alapján, 2014-ben mintegy 266 milliárd Ft-ot fordítottunk netes vásárlásra (és ez csak az online kiskereskedőkre vonatkozó adat!).

A webáruházak térnyeréséhez természetesen szükség volt a megjelenésüket megalapozó feltételek bekövetkezésére, úgymint az internet és a böngészésre alkalmas eszközök elterjedésére, illetve egy a technikai vívmányok közt felnövő generációra, aki bátrabban használja az internet által nyújtott lehetőségeket.

Az előfeltételek megteremtése után a vállalkozók rájöttek, milyen előnyökhöz juthatnak, ha részt vesznek az e-kereskedelemben. Egy webáruház üzemeltetése olcsóbb megoldás lehet, mint egy üzlethelyiség fenntartása, ezért egyre több vállalkozás megpróbál betörni az online piacra (is). Az e fajta költséghatékonyság előnye, hogy esetlegesen nagyobb kedvezményeket tudnak biztosítani vásárlóik részére a webes boltok.

Ne feledkezzünk meg az internetes kereskedelem fejlődése szempontjából elengedhetetlen tényezőről, a futárcégek megjelenéséről és növekedéséről sem! Vitathatatlan tény, hogy a futárszolgálatok nélkül, nem tudnának ilyen rugalmasan és hatékonyan működni a webáruházak.

Mindezeken túl, mi az oka annak, hogy egyre többen ülünk le a számítógép elé, illetve vesszük kezünkbe akár a tabletet vagy az okos telefont, ahelyett, hogy elindulnánk bevásárló körutat tartani? A vásárlók szempontjából egyértelmű előnyök, hogy a webes vásárlás kényelmesebb, időtakarékosabb és általában anyagilag is kedvezőbb, mint a hagyományos módszer. Nem is beszélve a választék nagyságrendjéről és a földrajzi távolságok megszűnéséről!

Jelentőséggel bíró és jövőt jósló az a fordulat is, hogy már a TESCO is megjelent az online piacon, pedig ezt az áruházláncot mindenki ismeri és minden városban megtalálható! Emellett, a hírek szerint, a H&M is meg fogja idén nyitni magyarországi webáruházát. 
Ugyanakkor a szakértők szerint, még mindig nem ért a csúcsra a rohamléptekben fejlődő online kereskedelem, hiszen a legtöbb internetes vásárló csak alkalmanként él ezzel a lehetőséggel.

További kérdés, hogyan fog hatni a webes vásárlásokra az üzletek vasárnapi zárva tartása 2015. március 15-től?

Vissza